Cases

Energi

Flere kunder gennem Hub North

En rapport fra Oxford Research viser, at 95 % af Hub North’s medlemmer er enten meget tilfredse eller tilfredse med netværkets arbejde. En af de tilfredse medlemmer er IT virksomheden Shape IT, der siden januar 2014 har fået flere nye kunder og kontakter gennem netværkets arbejde.


Markeds- og kommunikationskonsulent hos Shape IT Ole Mikkelsen fortæller gerne, hvad virksomheden har fået ud af at være medlem af Hub North: "Medlemskabet hos Hub North har givet os meget mere på bundlinjen end andre netværk har kunnet give os”.

Blandt resultaterne nævnte Ole Mikkelsen nye kunder, nye kontakter, nye samarbejdspartnere og mulighed for markedsføring af Shape IT via messer og Hub North’s PR og reklamebureau, Conexia+PR. Shape IT har bl.a. fået flere nye kunder på baggrund af en pressemeddelelse udarbejdet af Conexia+PR. Pressemeddelelsen blev bragt i Nordjyske og forskellige fagblade, og var grundet Shape IT’s medlemskab hos Hub North ganske gratis:
 

”Den historie har vi høstet meget gevinst af. Der kom bl.a. en kundehenvendelse direkte fra en virksomhed, som nu er kunde hos os. Og vi har fået flere interessante henvendelser på baggrund af den pressemeddelelse og den kundecase Hub North hjalp os med at udvikle. Det var ligesom det første meget målbare resultat. Og efterfølgende har vi haft rigtigt meget spin-off fra den pressehistorie. Vi havde et gå-hjem-møde med kunder og potentielle kunder forleden, hvor vi igen hørte om nogle virksomheder, som var interesserede i det her med papirløs produktion, og som havde læst om os på nettet. Så den casehistorie ligger simpelthen og virker derude over et år senere”.
 

Men gevinsterne stopper ikke her. Ole Mikkelsen fortæller: ”Det næste der skete i samarbejdet var, at vi tænkte, at det kunne være rigtigt spændende, hvis vi kunne prøve at deltage i et arrangement. Og der var et arrangement i Frederikshavn ”Succes på tværs af Skagerrak”, hvor vi kunne lære noget om infrastrukturen, og samtidigt i energidelen, og derudover var der mulighed for at få en lille stand, og på den måde få gjort os synlige. Salgschef Vagn Kraglund og jeg havde rigtigt mange gode snakke deroppe, og vi kom hjem med en lille liste med virksomheder, som syntes vi var interessante at fortsætte dialogen med. Et af de emner er blevet til en stor kunde. Om eftermiddagen deltog vi i forskellige konference-spor, som gav os et godt indtryk af de særlige forhold vindindustrien har – og hvilke IT-mæssige behov underleverandørerne i branchen har”.
 

Siden da har Shape IT fortsat deltaget i arrangementer, hvor de har fået kontakt med interesserede virksomheder og har afholdt de første indledende møder. Det spin-off, medlemskabet af Hub North har givet, er medvirkende til, at Shape IT er i vækst og i øjeblikket leder efter endnu en højtkvalificeret medarbejder.
 

Om Hub North’s indsats har Ole Mikkelsen kun rosende ord til overs: ”Det at man arbejder med casehistorier, det synes jeg er helt fantastisk. Derudover har vi også rigtigt meget glæde af, at Hub North bringer virksomheder sammen, så vi kan netværke på kryds og tværs. Den konference i Frederikshavn havde vi rigtigt meget glæde af. Det kan være svært for os at vurdere hvor mange ”muskler”, Hub North har. Men i forhold til de – gætter jeg på – begrænsede midler, der er til rådighed, anvendes kræfterne rigtigt godt. Vi har i den relative korte periode, vi har været medlem, fået rigtigt meget glæde af medlemskabet”.

 
Læs mere om Shape IT

Læs mere om Hub North

Cluster Excellence Denmark | Havnen 66, Lemvig | Nupark 51, Holstebro | Admiralgade 15, 2., Kbh K.| info@clusterexcellencedenmark.dk