Evalueringer og undersøgelser

Mange netværk og klynger evaluerer på arrangementer, netværk, projekter og på medlemmernes tilfredshed. Her kan du se, hvordan andre netværk gør og måske finde inspiration til, hvordan I kan gøre.   

 

Medlemsundersøgelser 

For at tilpasse sine services og aktiviteter gennemfører flere netværk og klynger medlemsundersøgelser. Her kan du se nogle eksempler fra Energy Innovation Cluster, Inno-MT, InnoBYG og Welfare Tech og lade dig inspirere af dem til at gennemføre jeres egen medlems/tilfredshedsundersøgelse. 

 

Se Energy Innovation Clusters skema til medlemstilfredshedsundersøgelse 2019

Se Inno-MTs skema til medlemundersøgelse 2014 

Se InnoBYGs skema til medlemsundersøgelse 2014

 

I forbindelse med konsolideringen af sundhedsklynger har Welfare Tech gennemført en undersøgelse blandt aktørerne i økosystemet om deres behov og ønsker til den nye nationale klynge. Se Welfare Techs spørgeramme i forbindelse med behovsafdækning 2020

 

Evalueringer

Det kan være både lærerigt og gavnligt at evaluere på sine arrangementer og aktiviteter, så de i fremtiden bliver tilrettelagt og afholdt, så de passer bedst muligt til målgruppen. Her kan du se eksempler fra FoodNetwork på, hvordan man kan evaluere henholdsvis sine arrangementer, netværk og projekter. 

 

Se spørgeskema for arrangementer

Se spørgeskema for netværk

Se spørgeskema for projekter

 

Dybdegående undersøgelse

Vil I målrette jeres ydelser, så kræver det en solid forståelse af klyngens fagområde og målgruppe. MARCOD har april 2017 afsluttet en detaljeret undersøgelse af Det Blå Nordjylland. Den nye viden kvalificerer målretningen af MARCODs ydelser til de nordjyske virksomheder.

 

Se metodebeskrivelsen

Se spørgeskemaet

Læs mere på MARCODs hjemmeside hvor minirapport og bilag også kan ses

 

Medievaner

I travle sekretariater og med begrænsede midler er det vigtigt at bruge ressourcerne bedst muligt, også når det handler om kommunikation. Find ud af hvad der virker ved at gennemføre en undersøgelse af medlemmernes medievaner.

 

Det har Service Platform gjort ved at lave en medieanalyse. 

Se Service Platforms skema til medieanalyse

 

RoboCluster har undersøgt sine medlemmers brug af medier og netværkets platforme ved hjælp af et spørgeskema. 

Se RoboClusters skema til survey om medievaner

 


Har dit netværk eller klynge andre skemaer eller gode råd omkring evaluering og undersøgelser, så send dem endelig til sekretariatet på info@clusterexcellencedenmark.dk. Så sørger vi for, at de kommer med i værktøjskassen, så andre netværk og klynger kan få glæde af dem. 
 

Cluster Excellence Denmark | Havnen 66, Lemvig | Dantes Plads 1, 1th., Kbh V| info@clusterexcellencedenmark.dk